خانه / همایش ها / مراسم تجلیل از سیده منصوره وثیق برگزار شد

مراسم تجلیل از سیده منصوره وثیق برگزار شد

موسسه تاریخ وفرهنگ دیارکهن در اجرای مأموریت ذاتی خود طی سالهای گذشته تهیه و تولید محتوای علمی . تحقیق به منظور پاسخگویی به شبهات پان ترکیستی را در دستور کار خود قرار داده که نتیجه آن آماده سازی و انتشار کتابهایی بوده  از آن جمله کتاب تحقیقی « نوروز در آذربایجان» است که با هدف تبین ریشه های ایرانی تاریخ وفرهنگ آذربایجان توسط محقق محترم خانم منصوره وثیق تألیف شده است. این موسسه به منظور مقابله با تبلیغات و طرح شبهات در مورد عید نوروز و هم معرفی کتاب و چهره سازی از مولف کتاب مراسم رونمایی کتاب فوق را با همکاری موسسات فرهنگی و رسانه های محلی از جمله مؤسسه مهد آزادی، بنیاد پژوهشی شهریار، سازمان اسناد ملی مدیریت شمال غرب کشور ، بنیاد ایران شناسی شعبه آذربایجان شرقی، انجمن زنان پژوهشگر تاریخ شعبه تبریز، برگزار نمود.

در این مراسم که در سالن بنیاد پژوهشی شهریار منعقد شد از زحمات محقق گرانقدر سرکار خانم وثیق تقدیر و قدردانی به عمل آمد همچنین در ادامه مراسم از آثار علمی و تحقیقی ایشان رونمایی شد.

این مراسم در تاریخ هشتم شهریور با حضور اساتید  پیشکسوت و محققان محترم، با قرائت قران مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید.در ابتدا آقای رحیم نیکبخت مدیر موسسه دیار کهن طی سخنانی کوتاه خوش آمدگویی کرد و بعد از وی خانم دکتر صدری از طرف انجمن زنان پژوهشگر تاریخ در خصوص سجایای اخلاقی خانم وثیق مطالبی را عنوان کرد. در ادامه مراسم استاد فرزبود خطاط معروف تبریزی که سمت استادی خط سرکار خانم وثیق را برعهده داشته در یادداشتی ادیبانه به معرفی محقق محترم سرکار خانم وثیق پرداخت. خانم دکتر الهام ملک زاده از اعضای انجمن زنان پژوهشگر تاریخ در سخنرانی خود به نقش زنان در تحولات فرهنگی اجتماعی پرداخت و در ادامه سرکار خانم ناهید عابدینی در سخنرانی علمی خود معرفی آثار و تحقیقات علمی خانم وثیق را ارایه داد. استاد احمد شبگیر تبریزی شاعر و محقق برجسته ادبیات رثایی هم طی سخنانی کوتاه از صفات جلالیه و جمالیه الهی سخن گفت و اظهار داشت شاعران اهل بیت(ع) بازگوینده صفات جمالیه و زیبای اهل بیت(ع) هستند. این ویژگی در میان شاعران آذری بیش از هر جای دیگر تجلی یافته است. خانم وثیق هم در سخنانی از برپایی این مراسم تشکر کرد.

در ادامه مراسم  با دعوت از  مؤلف محترم و اساتید محترم جناب آقای مهندس سید مسعود پیمان، استاد محترم قاسمبگلو،استاد محترم فرزبود، استاد محترم شبگیر تبریزی کتابهای «بانوان مرثیه سرا و شاعره­های آیینی و عرفانی آذربایجان»، «مرثیه های قدیمی ترکی آذری» و «نوروز درآذربایجان» رونمایی شد و تابلوی تصاویر کتاب به امضای مؤلف و اساتید محترم رسید. و در پایان مراسم هدایایی به رسم تقدیر از زحمات محقق محترم  از سوی  موسسه مهد آزادی، موسسه دیار کهن، بنیاد ایران شناسی و….تهیه شده بود تقدیم سرکار خانم وثیق گردید. لازم به ذکر است این سه عنوان کتاب به سفارش موسسه تاریخ وفرهنگ دیارکهن تألیف و منتشر گردیده است.

درباره‌ی abbasi

همچنین ببینید

سخنرانی های همایش اصل ۱۵ قانون اساسی

سخنرانی دکتر عبدالصمد زاهدپاشا https://www.aparat.com/v/7btpU سخنرانی دکتر محمدرضا پاسبان https://www.aparat.com/v/yLK89                 سخنرانی رحیم نیکبخت https://www.aparat.com/v/0Rqk6 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *